מרכז מורשת

מוזיאון מרכז מורשת ליהדות אתיופיה בקרית ים נבנה ע"י הנדבנית בטי שנבאום.

מטרת הקמת המוזיאון הוא לשמר את ההיסטוריה, התרבות והמורשת של יהדות אתיופיה, להנחיל לדור הצעיר ולדורות הבאים וכן לתרום לפסיפס התרבותי והמורשת של העם היהודי בארץ ישראל אשר הביא עמו מהגולה. במוזיאון מוצגים ההיסטוריה, התרבות ומורשת של יהדות אתיופיה ע"י מצגי ופרטי תרבות ואומנות, ע"י תיעוד היסטורי. כמו כן תיעוד סיפורי הקיסים וזקני העדה שהועבר אליהם מאב לבן במשך דורות, מתקופת חורבן בית המקדש הראשון והשני, שבו הוגלה עם ישראל מארצו, וחלקו עשה את דרכו לארץ חבש, שהיא אתיופיה של ימנו, ועד חזרתם לארץ המובטחת, שעזבו אותה בעל כורחם.

במוזיאון מרכז מורשת 5 תחנות סיור שיקלוטו 3 קבוצות של מבקרים בו זמנית ברוטציה. מוזיאון מרכז מורשת פתוח לכלל האוכלוסייה ומאפשר למבקרי המקום ללמוד ולהכיר על אודות יהדות אתיופיה ע"י סיור והדרכה במקום וכן פיתוח רגישות תרבותית.

עבור מוזיאון מרכז מורשת, נרכשו פרטי תרבות באתיופיה, ע"י קדימה מדע (שלוחה של אורט העולמי בארץ) ובסיוע עיריית קריית ים. חלק מפרטי התרבות הגיעו וחלקם ארוזים ומאוחסנים באתיופיה הממתנים להובלה ימית לארץ. בכדי להשלים את מלאכת פתיחת המוזיאון, בימם אלו אנו עמלים להוביל את פרטי התרבות והאמנות דרך הים מאתיופיה לישראל בכדי להשלים את פתיחת המקום לקבוצות מבקרים לסיור וללמידה.

כיום, מוזיאון מרכז מורשת מפעיל פעילויות, לכול האוכלוסיות והגילאים משעות הבוקר ועד שעות הערב, בתחומים מגוונים החל, מפעילות חברתית תרבותית ועד העשרה לימודית ורכישת מיומנויות מחשב. מוזיאון מרכז מורשת, בתפיסתו בפעילויותיו המתקיימים במקום, הנה תפיסה אינטגרטיבית, במתן שירותים בתחומו לכלל האוכלוסייה ביישוב ובכלל.

עבורנו תושבי קריית ים ובכלל לעולי יהודי אתיופיה בישראל, מוזיאון מרכז מורשת הנו מקום הנותן מענה לדור ההמשך ללמוד, להעשיר את עצמו ולהתחבר לשורשיו ולשמר את ההיסטוריה, המורשת והתרבות מה שלא התאפשר במאמציהם הרב של הקיסים, זקני העדה והורי הדור הצעיר שגדל ונולד בארץ בשל פערים בין דוריים ושפה משותפת, להמשך שימור וקיום התרבות והמורשת וזו התקווה המגשימה את משאלותיהם להמשך שימור התרבות והמורשת עתיקת היומין שלנו.

בברכה,
שלומי גדמו - מנהל מוזיאון מרכז מורשת

powered by ATARIX